Thursday, July 5, 2007

Jadilah Profesional Muslim


"Jadilah Profesional Muslim" atau "Be a Muslim Profesional" adalah saranan yang seringkali kita dengar mutakhir ini. saya memilih tajuk ini sebagai tajuk blog ini kerana ini adalah satu2nya tajuk yang saya rasa sesuai dan yang saya dapat fikirkan sekarang.

Walaubagaimanapun ini merupakan satu saranan dan tuntutan yang serius dan tidak boleh sekali2 dipandang ringan oleh setiap insan yang bergelar "MUSLIM" memandangkan umat islam kini sedang berada dlm suasana kepincangan yang sangat parah.

Dunia hari ini telah menyaksikan umat islam sedang dianiaya, difitnah, ditindas, dihina, dibunuh dan sebagainya dimerata2 tempat diseluruh dunia. dan apakah sumbangan kita dalam membantu meringankan kesengsaraan atau menyelesaikan masalah saudara seIslam kita?

Salah satu cara yang dapat kita lakukan adalah dengan kita menguasai kepakaran2 yang ada dalam dunia yang serba moden hari ini, dan menggunakan setiap kepakaran yang kita ada untuk membantu saudara2 seaqidah dgn kita di seluruh dunia.

Oleh yang demikian, saya menasihati diri saya dan anda semua agar kita dapat menjadi muslim yang berguna, yang mempunyai ilmu atau kepakaran dan yang dapat memberikan sesuatu kepada ummah sebanyak yang termampu walaupun sedikit kerana ia mungkin sumbangan yang zahirnya kecil di sisi manusia tapi mungkin besar di sisi Allah yang Maha Bijaksana jika diiringi dgn keikhlasan. hari ini mungkin hari mereka dan mereka memerlukan bantuan kita. tidak mustahil esok atau lusa adalah hari kita (na'uzubillah, but who knows??)...

Semoga bermanfaat... Wallahua'lam (Allah knows best)


0 comments:

 

MuSLiM PhaRMaCiST Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template